Digital markedsfører med designbakgrunn til marketing i Metier
Brenner du for effektiv kommunikasjon og ønsker en jobb hvor du kan skape ringvirkninger? Er du god på design og tekst med snert i kortformat kan du være den digitale markedsføreren vi nå ser etter. Arbeidet vårt vil vise kunder og mulige nye ansatte verdien av det spennende og viktige arbeidet som skjer i Metier.
Hvem vi ser etter
Vi tør å si at vi er gode på tekst, men aller best på blogg- og artikkelformatene, som lengden på denne stillingsannonsen kanskje forteller deg. Når vi nå jobber stadig mer med større kampanjer, ser vi etter noen som komplementerer oss. En ny kollega som er vant til å skape tekst med snert i kortformat og tilhørende kreative, treffende visualer.
Du vil være en nøkkelperson i alt det grafiske vi gjør og i å skape godt innhold. Det betyr at du er god på å kombinere historiefortelling, copytekst og det visuelle. Du vil også ha ansvaret for vårt premiuminnhold, som du kan se via smidigbloggen.no og prosjektbloggen.no. Alt innhold produseres in-house.
Du er proaktiv og evner å tenke selv. Du er nysgjerrig på Metier og får fort forståelse for hva organisasjonen driver med – selv om det først kan oppleves komplekst eller uoversiktlig. Det er fordi du vet at kunnskap i kombinasjon med historiefortelling er nøkkelen til treffsikker markedsføring.
Hvem er vi i Marketing?
Vi er et lite, men kompetent team som liker å ha det gøy på jobb. Teamet består av en tekstforfatter, markedsdirektør og deg, og vi jobber tett på markedsføringen av Metier Academy.
Vårt team jobber med digital markedsføring og kommunikasjon som treffer våre B2B-kunder, innen prosjektledelse, digitalisering og management consulting. Vi jobber etter inbound-metodikken og er nysgjerrige på teknologi som gjør oss enda bedre.
Vi holder høyt produksjonsvolum, tempo og kvalitet, men jobber likevel ordinær arbeidsuke. Det får vi til gjennom å tenke nytt, bruke verktøyene godt, operere etter at 92% er godt nok - og å ha minst fire øyne på alt – alltid.
Hvorfor skal du jobbe hos oss?
Det å jobbe i Marketing hos Metier vil si å jobbe tett på et team og en organisasjon med integritet. Vi er opptatt av å bidra til en positiv og bærekraftig utvikling av samfunnet, og vårt marketing-team er en viktig faktor i dette. Hos oss er læring en viktig del av hverdagen, og vi er opptatt av at du som ansatt utvikler deg i den retningen som er mest hensiktsmessig for deg, teamet og organisasjonen. Du kan kanskje ikke alt i smørbrødlisten under, men du har forutsetningene for å raskt komme dit.
Vi har gode ordninger og fleksibilitet. Vi er opptatte av at du skal kunne balansere hverdagen på en god måte, og at du skal kunne bli kjent med kollegene dine. Derfor har vi årlige turer, samt masse sosiale og sportslige tilbud via Metier Sport og Fritid. Og helt åpenbart; konkurransedyktig lønn.
Ansvarsområder:
- Produsere innhold for branding, leadsgenerering og employer branding; foto, video, sosiale medier-poster av høy kvalitet– fra idè til og med produksjon.
- Samarbeide med organisasjonen for å gjøre gode historier til (konsept, visualer og copy) som gir resultater
- Web-editor, gjerne med forslag til bedre UX
- Designe premiuminnhold, PowerPoint og annet grafisk materiell
Egenskaper:
- Kommersiell teft og strategisk mindset – du tenker «hva skal vi oppnå, og hvem skal vi treffe» før du tenker på uttak
- Du er kreativ og visuell, men vet at god kreativitet er den som treffer målgruppen vår og skaper resultater.
- Du får en ball og løper med den. Du vet likevel når du må ha sidemannskontroll, være en teamplayer og bidra til fellesen.
- Vi jobber digitalt, så du må føle deg komfortabel med digitale verktøy. For denne stillingen må du være kompetent i Adobe Creative Suite.
Redskaper vi bruker, og som det er et pluss om du kan:
Vi vet at ikke alle kan alt. Hos oss er det alltid rom for å lære. Indiker gjerne hvilke av disse du kan og på hvilket nivå i din søknad. Gi gjerne beskjed om det er noe spesifikt du vil lære deg.
- InDesign, Photoshop, Illustrator, gjerne erfaring med Figma og Lightroom.
- Video/foto/begge - trives bak kamera
- Final Cut, Premier Pro eller annet videoredigeringsprogram
- Publisering og annonsering i sosiale medier (Meta og LinkedIn)
- Wordpress eller annet CMS
- Hubspot eller annet Marketing automation-verktøy
- Office-pakken eller utvikling av maler
Bakgrunn:
- Utdannelse fra fagskole eller høyskole innen markedsføring, design, art director e.l.
- Vi ser for oss at du har 2-4 års erfaring innen markedsføring, kommunikasjon eller relatert felt, fra in-house-miljø eller byrå.
Vi håper å høre fra deg om du smilte når du leste denne annonsen, helst med en søknad før 1. september.
Om du har spørsmål kan du kontakte Markedsdirektør Charlotte Eneroth på 452 99 790.