Metier Digital er sterkt posisjonert innen helsesektoren og har avtaler med de sentrale offentlige aktørene. Vi ønsker å styrke vår posisjon ytterligere og søker derfor flere konsulenter med oppdragserfaring og ønske om å jobbe i sektoren.
I Metier Digital er vi lidenskapelig opptatt av teknologi, og hvordan teknologi kan implementeres på en god måte hos kundene våre for å skape konkurransefortrinn.
Vi vet at ansatte som trives på jobb tar godt vare på kundene sine som igjen fører til gode resultater. Derfor er vår viktigste prioritet å ta vare på våre ansatte og skape et miljø for trivsel, læring og utvikling.
Vil du være med på reisen?
Vi ser etter deg som er erfaren i konsulentrollen. Rollen kan både være strategisk rådgivende, støttende og/eller utførende på vegne av våre kunder. Dine oppgaver vil variere ut fra din erfaring og kompetanse. For å nå våre ambisjoner trenger vi flere nysgjerrige, kreative og engasjerte hoder, med ulike erfaringsnivå og spisskompetanse, som brenner for digitalisering. Metier Digital søker etter nye kollegaer innenfor alle nivå (senior konsulent til direktør), som kan bidra til å bygge organisasjonen og levere verdi til våre kunder. Vi ønsker å fylle flere konsulentstillinger innen følgende fagområder:
- Produktledelse, teamledelse og smidig
Vi ser etter deg som har god ledererfaring fra smidige miljøer, og sertifisering innenfor smidige metoder. Kanskje har du tidligere ledet team innen systemutvikling og integrasjon. Vi antar at du føler deg hjemme i smidig manifest, og aller helst kjenner du til rammeverk og metoder som Scrum, SAFe, PRINCE2 Agile mv.
- Endringsledelse og organisasjonsutvikling
Som endringsleder i Metier Digital jobber du typisk i større initiativ, hvor du bidrar med å få endringer gjennomført, slik at de ønskede digitaliseringsgevinster realiseres. Vi ser etter konsulenter med ulik spesialisering og erfaringsnivå som kan jobbe med endringsledelse både på virksomhetsnivå og mot toppledelse. Det er en fordel om du har erfaring fra praktisk utførende roller og vi ser gjerne sertifisering innen prosjekt- og endringsledelse eksempelvis PROSCI.
Innen anskaffelse og logistikk området vil du gjennomføre prosjekter som etablere og utvikle driftsmodeller for innkjøp og logistikk organisasjoner, definere digitale veikart, gjennomføre valg og implementering av støtteverktøy, optimalisere arbeidsprosesser med fokus samspillet mennesker-rutiner-systemer og optimalisering av verdikjeder. Innenfor anskaffelse så gjennomfører vi større strategiske anskaffelser og kontraktsadministrasjon, i privat og offentlig sektor. I tillegg til å gjennomføre prosjekter i team, vil du vil også kunne jobbe i kundens organisasjon som rådgiver, leder eller bidragsyter i forbindelse med investering. Vi ser etter deg som brenner for fagfeltet, og som har lyst til å bidra i å bygge et sterkt fagmiljø på dette området.
- IT – Arkitektur /Virksomhetsarkitektur
Vi søker deg som er erfaren, har teknisk bakgrunn som IT ingeniør eller lignende i bunn. Tidligere har du jobbet teknisk, for eksempel med systemutvikling, migrering til skyen, ledet prosjekter, drevet produktutvikling med mer.
I rollen i Metier Digital vil du jobbe som konsulent i oppdrag hos våre kunder. Her vil du få ansvaret for å analysere den eksisterende IT-portefølje, ta frem funksjonelle- eller kapabilitetsbeskrivelser, informasjonsflyt, utarbeide tekniske krav, sikkerhetskrav, legge frem målbilder og handlingsplaner, utviklingsinitiativ samt å forankre og implementere disse i organisasjonen. Arbeidet vil typisk være basert på kundens strategi og mål, som du tar ansvar for å operasjonalisere og implementere.
Vi ser etter deg som har minst 5 års erfaring innen arkitekturdomenet og trolig lengere arbeidserfaring. I denne rollen er det viktig å ha forståelse for hvordan teknologi og digitalisering kan anvendes for å understøtte virksomhetens mål. Hos oss vil du jobbe på et strategisk nivå, tett på forretning og IT, i et sterkt og kompetent fagmiljø. Av sertifiseringer har du kanskje noen av disse: TOGAF, LEAN, PRINCE2, SAFE.
Vi ser etter flere dyktige konsulenter som får driv av å skape innsikt og verdi fra data. Om du også har lyst til å jobbe med fremtidens datavarehus og rapporteringsløsninger hos våre kunder er du kanskje rett person å ha på laget.
Satsningen vil dekke hele spekteret innen BI – fra datastrategi til utrulling av rapporter. Våre prosjekter er primært basert på Microsoft sin Azure-plattform og Power BI. Du vil jobbe med leveranser av ulik varighet og kompleksitet hos spennende og utfordrende kunder.
- IT prosjekt- og programledelse
Vi ser etter deg som har betydelig erfaring fra større IT prosjekter eller initiativer. Vi søker etter flere typer profiler; fra de som typisk bekler en mer administrativ rolle i et PMO, til den tekniske prosjektlederen som styrer de tekniske ressursene. Du er god til å kommunisere. Du evner å skape entusiasme og trivsel i ditt team. Du er trygg innen prosjektfaget, strukturert og organisert, selvgående, og du trives med høyt tempo og stadig nye utfordringer. Du har relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet. Det er en fordel om du i tillegg har relevante sertifiseringer, f.eks. Prince2, Prince2 Agile eller Scrum.
- Forbedring av virksomhetsprosesser, styring og ledelse
Til denne rollen ser vi etter deg som har erfaring fra endring og forbedring av arkitektur, prosesser og samarbeidsformer. Du har trolig jobbet tett på ledelsen i større virksomheter og bidratt både på strategisk og taktisk nivå. Vi tror at du har vært engasjert både i tidligfase med beskrivelser, planlegging og beslutninger, implementering og kanskje med å sikre at gevinstene realiseres. Du har erfaring fra implementering av nye arbeidsmåter, felles prosesser og styring i offentlig og/eller privat sektor. Det er en fordel om du har jobbet med implementering av mål og resultatstyring, balansert målstyring, eller som rådgiver i forbindelse med innføring av større sentrale systemer som ERP. Sertifisering innen, eller erfaring med Lean Six Sigma, Change management – PROSCI / ACMP, Prosjekt- og programledelse PRINCE2, SAFe Agile MSP, TOGAF, smidige metoder, kommer godt med.
Vi trenger flere konsulenter som kan bistå våre kunder med å:
- utvikle og implementere strategier for digitale konkurransefortrinn
- identifisere trender og muligheter som grunnlag for innovasjon
- transformere ideer og konsepter til resultater for kunder
- designe, videreutvikle og gjennomføre forretningsmodeller slik at strategier og innovasjoner kan realiseres
- etablere og styrke porteføljestyring som en driver for innovasjon og digitalisering
Dine egenskaper
Vi har ulike folk hos oss, og som organisasjon er vi opptatt av mangfold – både faglig og personlig. Likevel ser vi for oss at du kjenner deg igjen i flere av disse egenskapene:
- selvstendig og ansvarsfull som kan ta ledelsen på en naturlig måte, og tar ansvar for kundeleveransen
- ha leveransekraft, begeistring og engasjement for å skape noe rundt deg
- tar initiativ, er engasjert i oppdragene og er selvgående
- komfortabel med å ta dialogen med toppledelsen i virksomhetene du jobber med, og med de ulike interessentene i oppdragene
- evner å levere selv og gjennom andre, og er opptatt av å utvikle de du jobber med
- teamorientert og opptatt av hva vi kan få til sammen – selv om vi er litt forskjellige
- vi gir deg muligheter til kurs og spennende oppdrag – du tar ansvar for din utvikling
- nysgjerrig og interessert i teknologi og nye måter å gjøre ting på
- trives i konsulentrollen, og har god forståelse for kundeperspektivet
- gode kommunikasjonsevner, muntlig og skriftlig, og på norsk og engelsk
- har høyere utdannelse fra høgskole eller universitet
I rollen som konsulent vil du:
- gjennomføre kundeprosjekter, selvstendig og/eller i team med andre konsulenter på tvers av andre fagområder i Metier
- videreutvikle vår faglige tilnærming og beste praksis
- bidra aktivt til utvikling av Metier sin tjenesteportefølje innen fagfeltet
- være synlig eksternt og internt som en del av vårt fagmiljø
- bidra til kundeutvikling og salg innen våre områder
Du vil komme til et ambisiøst og godt sammensatt miljø med forretningskonsulenter som i hovedsak har teknologisk-, økonomisk- og samfunnsvitenskapelig bakgrunn. Du vil ha muligheten til å jobbe med noen av Nordens heftigste kunder der du vil få spennende og utfordrende arbeidsoppgaver kombinert med faglig utvikling og et bredt og inkluderende miljø. Du vil ha en unik mulighet til å være med å forme både tjenester og vår faglige tilnærming.
Hva får du hos oss?
Som et spesialistselskap innen styring og ledelse, it-prosjekter og -initiativer, har vi tilgang til de mest spennende oppdragene i markedet. Vi vet at vi som organisasjon er summen av våre ansatte. Derfor har vi en flat struktur, hvor våre medarbeidere er i fokus.
I Metier vil du ha muligheten til å jobbe med mange varierte arbeidsoppgaver, ha stor fleksibilitet i stillingen og gode muligheter for karriereutvikling.
Vi preges av et aktivt og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer, og et bredt spekter med aktiviteter – både faglige og sosiale. I Metier setter vi trivsel høyt på dagsorden.
- Konkurransedyktig lønn og gode betingelser
- Moderne lokaler på Skøyen
- Tilgang på kurs i Metierskolen, og mulighet for videre sertifiseringer
- Et godt miljø hvor det er høyt under taket
- Spennende oppdrag, oftest i team med andre i Metier eller våre partnere
- Sport- og fritidsgruppe, hvor du får alt fra kajakk-kurs, topptur, sykkellag og yoga til løpegruppe.
- Young Project Professionals – samhandlingsgruppe for yngre medarbeidere med mulighet for blant annet erfaringsutveksling og nettverksbygging