By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Tidligere var Metier mest kjent for å være Norges beste prosjektledermiljø. Vi er fortsatt det, men vi er også en toneangivende virksomhet innen styring, ledelse og digitalisering.
I Metier Digital er vi lidenskapelig opptatt av teknologi, og hvordan teknologi kan implementeres på en god måte hos kundene våre for å skape konkurransefortrinn.
Vi vet at ansatte som trives på jobb tar godt vare på kundene sine som igjen fører til gode resultater. Derfor er vår viktigste prioritet å ta vare på våre ansatte og skape et miljø for trivsel, læring og utvikling.
Vil du være med på reisen?
Vi ser etter erfarne konsulenter til både strategisk rådgivende, støttende og utførende roller på vegne av våre kunder. Dine oppgaver vil variere ut fra din senioritet og kompetanse. For å nå våre ambisjoner trenger vi flere nysgjerrige, kreative og engasjerte hoder, med ulike erfaringsnivå og spisskompetanse, som brenner for digitalisering. Metier søker etter nye kollegaer innenfor alle nivå (konsulent til director), som kan bidra til å bygge organisasjonen og levere verdi til våre kunder. Vi ønsker å fylle flere konsulentstillinger innen følgende fagområder:
Vi ser etter deg som har god ledererfaring fra smidige miljøer, og sertifisering innenfor smidige metoder. Kanskje har du tidligere ledet team innen systemutvikling og integrasjon. Vi antar at du føler deg hjemme i smidig manifest, og aller helst kjenner du til rammeverk og metoder som Scrum, SAFe, PRINCE2 Agile mv.
Som endringsleder i Digital jobber du typisk i større initiativ, hvor du bidrar med å få endringer gjennomført, slik at de ønskede digitaliseringsgevinster realiseres. Vi ser etter konsulenter med ulik spesialisering og erfaringsnivå som kan jobbe med endringsledelse både på virksomhetsnivå og mot toppledelse. Det er er en fordel om du har erfaring fra praktisk utførende roller og vi ser gjerne sertifisering innen prosjekt- og endringsledelse eksempelvis PROSCI.
Innen anskaffelse og logistikk området vil du gjennomføre prosjekter som etablere og utvikle driftsmodeller for innkjøp og logistikk organisasjoner, definere digitale veikart, gjennomføre valg og implementering av støtteverktøy, optimalisere arbeidsprosesser med fokus samspillet mennesker-rutiner-systemer og optimalisering av verdikjeder. Innenfor anskaffelse så gjennomfører vi større strategiske anskaffelser og kontraktsadministrasjon, i privat og offentlig sektor. I tillegg til å gjennomføre prosjekter i team, vil du vil også kunne jobbe i kundens organisasjon som rådgiver, leder eller bidragsyter i forbindelse med investering. Vi ser etter deg som brenner for fagfeltet, og som har lyst til å bidra i å bygge et sterkt fagmiljø på dette området.
I rollen som virksomhetsarkitekt vil du ha ansvaret for å analysere kundens eksisterende IT portefølje, legge frem målbilder og handlingsplaner, samt forankre og implementere disse i kundens organisasjon. Arbeidet vil typisk baseres på kundens strategi og mål, som du tar ansvar for å operasjonalisere og implementere. Vi ser etter deg som har minst 5 års konsulenterfaring, gjerne innen arkitekturdomenet. Du er trolig teknolog og holder deg godt oppdatert på ditt fagfelt. I denne rollen er det viktig å ha forståelse av hvordan teknologi og digitalisering kan anvendes for å understøtte virksomhetens mål. Du er trolig ganske detaljorientert, men evner likevel å formidle ditt budskap på en enkel og lettforståelig måte for ledelsen - du vet hva som må til for å omsette strategi til konkrete handlinger. Hos oss vil du få jobbe på et strategisk nivå, tett på forretning og IT, i et sterkt og kompetent fagmiljø. Av sertifiseringer har du kanskje noen av disse: TOGAF, LEAN, PRINCE2.
Vi ser etter deg som har betydelig erfaring fra større IT prosjekter eller initiativer. Vi søker etter flere typer profiler; fra de som typisk bekler en mer administrativ rolle i et PMO, til den tekniske prosjektlederen som styrer de tekniske ressursene. Du er god til å kommunisere. Du evner å skape entusiasme og trivsel i ditt team. Du er trygg innen prosjektfaget, strukturert og organisert, selvgående, og du trives med høyt tempo og stadig nye utfordringer. Du har relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet. Det er en fordel om du i tillegg har relevante sertifiseringer, f.eks. Prince2, Prince2 Agile eller Scrum.
Til denne rollen ser vi etter deg som har erfaring fra endring og forbedring av arkitektur, prosesser og samarbeidsformer. Du har trolig jobbet tett på ledelsen i større virksomheter og bidratt både på strategisk og taktisk nivå. Vi tror at du har vært engasjert både i tidligfase med beskrivelser, planlegging og beslutninger, implementering og kanskje med å sikre at gevinstene realiseres. Du har erfaring fra implementering av nye arbeidsmåter, felles prosesser og styring i offentlig og/eller privat sektor. Det er en fordel om du har jobbet med implementering av mål og resultatstyring, balansert målstyring, eller som rådgiver i forbindelse med innføring av større sentrale systemer som ERP. Sertifisering innen, eller erfaring med Lean Six Sigma, Change management – PROSCI / ACMP, Prosjekt- og programledelse PRINCE2, SAFe Agile MSP, TOGAF, smidige metoder, kommer godt med.
Vi trenger flere konsulenter som kan bistå våre kunder med å:
Dine egenskaper
Vi søker deg med relevant konsulenterfaring innen offentlig eller privat sektor. Vi har ulike folk hos oss, og som organisasjon er vi opptatt av mangfold – både faglig og personlig. Likevel ser vi for oss at du kjenner deg igjen i flere av disse egenskapene:
I rollen som konsulent vil du:
Du vil komme til et ambisiøst og godt sammensatt miljø med forretningskonsulenter som i hovedsak har teknologisk-, økonomisk- og samfunnsvitenskapelig bakgrunn. Du vil ha muligheten til å jobbe med noen av Nordens heftigste kunder der du vil få spennende og utfordrende arbeidsoppgaver kombinert med faglig utvikling og et bredt og inkluderende miljø. Du vil ha en unik mulighet til å være med å forme både tjenester og vår faglige tilnærming.
Hva får du hos oss?
Som et spesialistselskap innen styring og ledelse, it-prosjekter og -initiativer, har vi tilgang til de mest spennende oppdragene i markedet. Vi vet at vi som organisasjon er summen av våre ansatte. Derfor har vi en flat struktur, hvor våre medarbeidere er i fokus.
I Metier vil du ha muligheten til å jobbe med mange varierte arbeidsoppgaver, ha stor fleksibilitet i stillingen og gode muligheter for karriereutvikling.
Vi preges av et aktivt og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer, og et bredt spekter med aktiviteter – både faglige og sosiale. I Metier setter vi trivsel høyt på dagsorden.
Bedriftsnavn | Metier AS |
Hovfaret 10 | |
0275 OSLO | |
Nettside | www.metier.no |
Tittel | Konsulent |
Sektor | Privat |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 10 |
Silje Østmoen Krafft Head of Recruitment, Metier Digital silje.ostmoen@metier.no 90418908 |